Bagiński ukończył scenariusz do „Hardkoru 44”

30Sty11

Tomek Bagiński w wywiadzie dla TVP Info oznajmił, że ukończona została trzecia wersja scenariusza do jego pierwszego pełnometrażowego projektu – „Hardkor 44”. Tłem akcji obrazu będzie Powstanie Warszawskie.

https://i1.wp.com/img.interia.pl/rozrywka/nimg/Tomasz_Baginski_fot_Artur_949139.jpg

– Nie chcę zbyt wiele mówić o „Hardkorze 44”. Za dużo gadałem rok temu i zapeszyłem. Skończyliśmy pracę nad trzecią wersją scenariusza, z której jesteśmy w miarę zadowoleni. Preprodukcja i poszukiwanie pieniędzy to proces pracochłonny, ale przed nami punkt zwrotny, od którego wiele zależy. W poszukiwaniu funduszy wybieramy się m.in. do Ameryki. „Hardkor 44” od początku był planowany jako rozrywkowy film akcji, a nie film o Powstaniu Warszawskim. Ono jest tam tłem. Powstanie jest inspiracją, źródłem scenografii. Fabuła rozgrywa się podczas powstania, ale nie jest z nim bardzo mocno związana – stwierdził filmowiec.

https://i0.wp.com/community.platige.com/Website_Data/NewsFiles/102.jpg

Bagiński pragnie teraz zająć się głównie pełnometrażowymi produkcjami. – 10 stycznia skończyłem 35 lat, a to zobowiązuje. Krótkie metraże robią ludzie młodzi, dzięki nim łatwiej się przebić i zaistnieć na festiwalach. Zrobiłem trzy krótkie filmy, z których dwa odniosły zawrotny sukces na festiwalach, a trzeci też nieźle sobie radził. Nic więcej już na tym polu nie osiągnę. Mógłbym oczywiście nadal celować w Oscara, do którego była nominowana „Katedra”. Ale to już jałowy bieg. Na rynku krótkich filmów osiągnąłem wszystko, co się dało. „Sztuka spadania” dostała chyba 250 nagród. Nadal lubię robić krótkie filmy i będę je robił na zamówienie, tak jak to się stało w przypadku „Animowanej historii Polski” czy „Grunwald. Walka 600-lecia”. Na zawodowym rynku filmowym liczy się długi metraż. Czas pożegnać się z przedszkolem. Nie chcę też blokować ludzi w swoim studiu, którzy robią krótkie filmy i idą ścieżką, którą przetarłem. Idę więc w szeroki świat długiego metrażu, choć zdaję sobie sprawę, jak trudny to rynek. Czy moim pełnometrażowym debiutem będzie „Hardkor 44”, tego nie wiem. Bardzo tego chcę i walczę o to z całą moją ekipą. Mam też kilka pomysłów ma pełny metraż, ciągle się waham, który wybrać. To byłby skromny film, prawie wyłącznie aktorski, w przeciwieństwie do „Hardkoru 44”, w który jest dużo bohaterów, mnóstwo się dzieje. Na pewno nie chcę robić ponurych dramatów o rozbitej rodzinie – oznajmił.

Reżyser skrytykował ostro kino artystyczne. – Szukam historii, która będzie prosta i mała, ale nie będzie przypominać polskiego kina egzystencjalnego, i nie będzie opowiadać o np. o biednym o chłopcu, który zgubił buty. Mam czasem wrażenie, że filmy artystyczne tak się nazywa, bo w przeciwnym przypadku nikt by ich nie oglądał. Na to da się nabrać kilka osób, które pozują na inteligentów. Oczywiście są wyjątki, ale przynajmniej połowa kina artystycznego to męczarnia dla widza. Utrudniam sobie życie, bo 2 lata temu mogłem zrobić film, ale odmówiłem, bo nie pasował mi scenariusz. Część filmów, pokazywanych na festiwalu w Gdyni, to pomyłka, co widać w wynikach box office. Zawsze chciałem być filmowcem. Animacją zająłem się, bo nie miałem kamery i to był najtańszy sposób robienia filmów. Zasady są jednak te same – ma być dobrze opowiedziana, atrakcyjna historia – powiedział Bagiński.

nowepogloski



One Response to “Bagiński ukończył scenariusz do „Hardkoru 44””

  1. 1 Paweł R.

    Szkoda że ludziom takim jak Tomek rzeczywistość utrudnia życie. Odstaje od OrŁelowskiej Polski ze swoim poglądem na temat kina. Czekam na ten film Panie Bagiński i liczę, że to będzie film Pana, a nie kolejne propagandowe „powstawanie z kolan”(by po kilku latach na nie wrócić)


Skomentuj

