Wywiad z Michaelem Emersonem

24Lu10

Michael Emerson, czyli Ben Linus z Lost opowiada o o życiu uczuciowym –  a właściwie o  jego braku – Bena Linusa, o swoich planach na przyszłość i oczywiście o szóstym sezonie Zagubionych.

Piękna była ta przemowa Bena na pogrzebie Locka w ostatni odcinku….
Prawda?  Najpiękniejsze jest to że on był jedyna osobą która szczerze go opłakiwała. Napisałem e-maila producentom z podziękowaniami za tę scenę.  To była jedna z moich najlepszych scen.

Niedawno w żartach domagałeś się od producentów aby Ben wreszcie zagrał w jakiejś scenie miłosnej. Myślisz że Ben jest prawiczkiem?
Wow, kiedy Ben oglądał się za Juliet, zastanawiałem się nawet czy on ma jakieś doświadczenie w tych sprawach ale… nie wiem. Jeśli nawet ma jakieś doświadczenie, to ciekawe z kim? I gdzie? Jak? Możliwe że jest prawiczkiem, to wyjaśniałoby wiele cech jego osobowości.

W innej linii czasowej Ben jest nauczycielem. Jak to możliwe że taki cwany manipulator jest zadowolony z nauczania dzieciaków? A może oglądamy teraz zupełnie innego Bena?
Ciekawe w tej innej rzeczywistości jest to, że widzimy cechy osobowości bohaterów, ale teraz oni znajdują się w innych okolicznościach. Niektóre cechy tych bohaterów trochę się zmieniły, lub występują w większym lub mniejszym stopniu.

Wiesz to od producentów?
To moje własne wnioski, które wynikają z tego że często to grałem – spodziewajcie się więcej takich scen. Nie wiem która linia czasowa jest prawdziwsza, ale pewnie dostaniemy odpowiedź na to pytanie.

To jedziemy na tym samym wózku.
Zdecydowanie tak. Czytałem w internecie pytania, spekulacje i pretensje fanów. Dokładnie takie same rozmowy prowadzimy miedzy sobą na planie.

Ile odcinków musicie jeszcze nakręcić?

Cztery odcinki. To zajmie nam niecałe dwa miesiące. Niedawno przyleciałem na Hawaje na sesję zdjęciową dla Vanity Fair, ale potem wracam do Los Angeles. Na razie nie potrzebują mnie na planie przez następne dziesięć dni. Miałem 3 odcinki przerwy – to coś nowego…

To nie brzmi zbyt optymistycznie….
Nie, nie, jeszcze nie skończyłem pracy nad serialem. Po prostu teraz muszą zająć się ważniejszymi wątkami.

Dzięki Bogu! Czyli teraz czym się zajmują?
Tego nie wiem, Dziś dostałem dwa nowe scenariusze. Jeszcze ich nie czytałem ale może będą w nich odpowiedzi na pytania.

Żartujesz sobie? Masz dwa nowe scenariusze i jeszcze ich nie przeczytałeś?

Zgadza się (śmiech). Chciałem szybko przeczytać ten pierwszy ale to chyba zły pomysł w czasie jazdy samochodem, więc zrobię to po powrocie do domu.

Jak zostanie zapamiętamy ten sezon w porównaniu do poprzednich?

Jest bardzo dobry. Pod względem nowych pomysłów,  ten sezon stoi wysoko w rankingu. Jeśli wszystko dobrze pójdzie, to będzie najlepszy sezon. To też największe wyzwanie bo serial wymaga myślenia, jest bardzo abstrakcyjny. Może ten sezon nie jest zbyt romantyczny, i nie będzie w nim takich miłych momentów, ale jest przemyślany. Nikt nie spodziewał się że ten serial potoczy się w takim kierunku. Producenci odważnie stworzyli coś nowego.

Na pewno zobaczymy jeszcze wspaniałe momenty z udziałem Bena…

Jego przemowa na pogrzebie to jeden z takich wspaniałych momentów, ale zobaczycie jeszcze inne, bezcenne sceny. Za jakieś trzy czy cztery tygodnie ludzie już inaczej spojrzą na Bena.

Czy dowiemy się czegoś więcej o zasadach które obowiązują Bena i Widmora?
Nie widziałem nic na ten temat, a to też zawsze mnie zastanawiało. Czy to ma być jakiś konkurs? Jakie są te zasady? To chyba jedna z tych największych tajemnic która zostanie wyjaśniona w finale.

Jacob i jego przeciwnik tez mówili o tych zasadach. One chyba są ważne.

Tak. Nie ignorujemy tych zasad – jeszcze ich nie znamy ale cały czas nadajemy im znaczenie. Podróżujemy w czasie, zbieramy informacje na ich temat – skąd się wzięły te zasady, kto je stworzył? To dopiero wprowadzenie…

Czy już doszło do sceny mi z udziałem Widmora i Bena?

Nie, ale spodziewam się że w końcu do niej dojdzie. Walka nie została zakończona. Ich pierwsza wspólna scena jest w pierwszej piątce moich ulubionych ujęć.

Czy kiedykolwiek była jakaś scena z Benem która szczególnie ci się spodobała i nie mogłeś doczekać się by ją zagrać?
Byłem w siódmym niebie kiedy przeczytałem w scenariuszu że Ben gotuje obiad dla Juliet. To do niego niepodobne, ale idealnie  pasowało do tego bohatera. Przenosił swoje frustracje i pożądanie na poczynania kulinarne.

Czy spotkałeś kiedyś małego Bena? Podobno jest do ciebie podobny…i do Harrego Pottera.
Raczej do tego drugiego. Nie wiem czy jest do mnie podobny, ale tak twierdzi wielu ludzi. On ma trochę inny kolor oczu, ale to ładny dzieciak. Kilka razy spotkałem go na planie. Rozmawiałem z nim w charakteryzatorni.

Czy miałeś kiedyś jakąś dziwną przygodę z obsesyjnymi fanami?

Kiedyś jakaś japońska para pokazała mi swoje dziecko które nazwali Ben, po moim bohaterze. To przypadek w którym serial wpływa na prawdziwe życie. To dość dziwne. Dlaczego z tych wszystkich bohaterów serialu, wybrali właśnie mojego? Czy chcą aby ich dziecko przejęło po nim jakieś cechy? Może jego władzę, albo umiejętność prowokowania ludzi lub straszenia ich? Być może uważają Bena za wojownika…bo on jest wojownikiem….

Przerażające….
Nie wiedziałem czego oni ode mnie oczekują…błogosławieństwa? Jak miałem się wtedy zachować? Może faktycznie powinienem je pobłogosławić albo pocałować? Ja tylko skinąłem głową, podziękowałem im i poszedłem dalej.

Po takim czymś, przyjmowanie nagrody Emmy to pestka?
To było dziwne, bardzo się bałem. Ale miło jest wygrywać, podejść do mikrofonu i wykrztusić coś z siebie.

Masz jakieś plany aktorskie na przyszłość?
Chciałbym popracować trochę nad sztukami teatralnymi, wystąpić gościnnie w  dobrym serialu, albo dostać jakąś rólkę w filmie. Nie wiem czy znowu chciałbym przez dłuższy czas grać w serialu. Może niedługo tak się stanie, bo lubię występować w telewizji.

Piąty odcinek szóstej serii można pobrać tutaj, lub tu.

Natomiast wywiad z Emilie de Ravin (Claire) można przeczytać tutaj. Uwaga! Mnóstwo spoilerów!

Źródło: darlton.pl



No Responses Yet to “Wywiad z Michaelem Emersonem”

  1. Dodaj komentarz

Skomentuj

